תאודור הרצל (2)

ודור הרצל (2)

מס. רישום:

א/ק 84

L. R. No.:5358361

נמל רישום:חיפה
תאריךרישום: 24/9/1957
אות קריאה:4XVF
שנת בנייה: 1957
נבנתה על ידי:Deutsche Werft, Hamburg
סוג: נוסעים
תפוסה ברוטו:9913.5 ט"ת
תפוסה נטו: 5258 ט"ת
מעמס:2913 ט'
אורך מרבי: 149 מ'
רוחב:19.7 מ'
שוקע: 8.42 מ'
מכונה:Four steam turbines double reduction gear to 2 sc. shafts. 12601 Shp
יצרן מכונה: Brlin - Aeg
מהירות:19 קשר
בעלים: "צים", חברת השיט הישראלית בע"מ
נמחקה מהרישום הישראלי:1969
נגרטה: 1992

 

אנייה אחות לא/ק "ירושלים" (2). האנייה נבנתה במסגרת הסכם השילומים, תמורת שישה וחצי מליון דולר, כאנייה נוסעים ל־560 נוסעים. היא הייתה מצויגת במייצבים מכניים חדישים, היו בה 57 תאים של מחלקה ראשונה וארבע סוויטות מפוארות. כל התאים והאולמות היו ממוזגים. את ארכיטקטורת הפנים תכננו ארכיטקטים ישראלים והובלט בה אופייה הישראלי. היו בה שני אולמות פאר - "הרצל" ו"אלט נוילנד", ברים אחדים, ברכת שחייה, קולנוע ובית כנסת. 

סיקור הפלגת הבכורה של תיאודור הרצל בבטאון צים "תורן" 

סרטון המתעד את הפלגת הבכורה של תאודור הרצל

"תאודור הרצל" הפליגה בקווים שונים בים התיכון ובהפלגות טרנס־ אטלנטיות. בפברואר 1965 היא הייתה אניית הנוסעים הישראלית הראשונה שהגיעה לסן פרנסיסקו. בין השאר הובילה מהגרים מפורטוגל לדרום אמריקה. במאי 1967, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת ששת הימים, ביקרה בברית המועצות, בנמל סוצ'י שבים השחור. חברת תיירות צרפתית חכרה את האנייה בשביל הארגון הקתולי "ארץ הקודש". חברי הארגון, כמרים קתולים צרפתיים וגרמנים, נהגו לסייר בארץ הקודש ותמיד הפליגו באניות "צים". ב־7196- החליטו לסייר בברית המועצות, בקייב, לבקר בכנסיות האורתודוקסיות שם. איגוד הימאים הסובייטי אירח את צוות האנייה.

ברוב שנות שירותה ב"צים" הפליגה האנייה בפיקודו של רב חובל אליעזר אקסל, ועד לבנייתה של "שלום" נחשבה לאניית הדגל של החברה. עד שנת 1969 נשארה בשירות "צים", ואז נמכרה לחברה אמריקנית, American Internationl Travel Service, תמורת 2.7 מליון דולר. היא המשיכה להפליג בשמה החדש Carnivale (או  Carnival) ובדגל פנמה עד שנת 1975. בתוך פרק הזמן הזה שונה שם החברה ל־New Horizons Shipping Ltd. בשנת 1975 נקראה האנייה Freeport וב-1979 - Veracruzi, עדיין בדגל פנמה ובבעלות אותה חברה.

בשנת 1987 עדיין רשומה כ-Veracruzi, בדגל פנמה, והפעם בחברת Bahama Cruisw Line Inc. ב־1990 שונה שמה ל-Sun Ambassador, בדגל פנמה ובבעלות חברת Veracruz Transportation Inc, בניהול Festival Shipping And Tourist. בשנת 1991 שמה שונה בפעם אחרונה ל-"Fiesta". היא הובאה יוון (Parama ), לשיפוצים, אך ב-14 באוקטובר 1991 פרצה עליה דליקה והיא טבעה. היא נמשתה מהמים ונגרטה בשנת 1992.

האונייה מופיעה על בול בסדרת בולי נמלים אשר הנפיק דואר ישראל בשנת 1969.

צור קשר

הודעתך נשלחה בהצלחה