אילת (2)
אילת (2)
מס. רישום: |
א/ק 53 L. R. No.:5323067 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריךרישום: | 10/5/1951 |
אות קריאה: | 4XWA |
שמות קודמים: | Vergray, ex Empire Garry, ex Treunfels |
שנת בנייה: | 1928 |
נבנתה על ידי: | Wesermunde, Gemany |
סוג: | מטען כללי |
תפוסה ברוטו: | 8551 ט"ת |
תפוסה נטו: | 5219 ט"ת |
מעמס: | 12000 ט' |
אורך מרבי: | 149.50 מ' |
רוחב: | 19.0 מ' |
שוקע: | 8.60 מ' |
מכונה: | Triple expansion eng. 3 cylinders, L/P turbine with direct reduction gearing & hydraulic coupling. 5 single ended boilers. 5300 BHP |
יצרן מכונה: | J. C. Tecklenborg A. G. Wesermunde - Germany |
מהירות: | 14 קשר |
בעלים: | "צים", חברת השייט הישראלית בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 2/1956 |
נגרטה: | 1972/3 |
ראה: "חיפה" (1)(א/ק 34).
נבנתה בגרמניה, עבור חברת הספנות הגרמנית Hansa Line. הועברה לבעלות ודגל בריטי כשלל מלחמת העולם השנייה. שמה החדש היה "Empire Garry" ומאוחר יותר "Vergray". הייתה נוחה להובלת מטעני תפזורת. בשנת 1951 נרכשה על ידי חברת הספנות "צים", במטרה להפעילה בקו אמריקה־ישראל. באחת מהפלגותיה, בשנת 1951, מניו יורק לארץ, עם מטען חיטה בתפזורת, בפיקודו של רב חובל חודורוב, נקלעה לסערת הוריקן. עין הסערה חלפה על פני האנייה.
"אילת" נמכרה בתחילת 1956, ליפן שם שמשה כבית חרושת לשימורי דגים ושמהשונה ל־"Shinano Maru". בשם זה, בדגל יפן, נשארה עד הגריטה.