אשל
אשל
מס. רישום: |
א/מ 107 L. R. No.:5106263 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריךרישום: | 30/1/1961 |
אות קריאה: | 4XXI |
שנת בנייה: | 1961 |
נבנתה על ידי: | H. C. Stuelcken Sohn - Hamburg |
סוג: | מטען כללי / מכולות |
תפוסה ברוטו: |
6140/6267 ט"ת |
תפוסה נטו: |
3111/3513 ט"ת |
מעמס: |
7250 ט' |
אורך מרבי: |
127.29 מ' |
רוחב: |
17.88 מ' |
שוקע: |
7.30 מ' |
מכונה: |
Borsig Fiat 68 B, 2 Strokes, single action, 6 cylinders Diesel motor. BHP 3960 |
יצרן מכונה: |
Fiat - Berlin |
מהירות: | 13 קשר |
בעלים: | "צים", חברת השיט הישראלית בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 25/3/1984 |
נגרטה: | 1984 |
(ראה:"אלון" 102).
נתקבלה במסגרת הסכםהשילומים עםגרמניה. משנת 1974 ועד 1975 האנייה הפליגה בדגל ליבריושמה היה"Palm". באוקטובר 1975 הוסבה לאניית מכולות וחזרה לדגל ישראל. ניתן לה מספר רישום חדש - 221 ואות קריאה 4XLG. פרטי התפוסה לאחר ההסבהרשומים אחרי הלוכסן (/ ).
בנובמבר 1967, מספר חודשים לאחר מלחמת ששת הימים, עגנה "אשל", בפיקודו של רב חובל מנחם כץ, בלגוס שבניגריה. בניגריה התחוללה מלחמה נגד החבל הפורש של ביאפרה,
(Biafra).האנייה הוחרמה על ידי חיל הים הניגרי ונדרשה להוביל כ־5000 טון של אספקה, תחמושת וצבא אל קלבר, (Calabar), בשפך הנהר קרוס (Cross). הצוערים והמשפחות הורדו מהאנייה ונשארובלגוס. האנייה אמורה הייתה לעבור בין האיים הרבים, שחלקם היו בשליטת המורדים. לרב החובל הובטח חיפוי אווירי של מטוסי מיג רוסיים המוטסים בידי טייסים מצריים.
ואכן האנייה "אשל", בדגל ישראל, עברה את נקודות התורפה, בשני הכוונים, בחיפוי אווירי מצרי וחזרה ללגוס בשלום.