בן נון
בן נון
מס. רישום: | א/ק 64 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריך רישום: | 1/7/1953 |
אות קריאה: | 4XQA |
דמות קודמים: | Virginia, ex Pacific |
שנת בנייה: | 1920 |
נבנתה על ידי: | Kjobnhvns Flydk & Skibs, Copenhagen, Denmark |
סוג: | מטען כללי / צובר |
תפוסה ברוטו: | 5348 ט"ת |
תפוסה נטו: | 4128 ט"ת |
מעמס: | 8280 ט' |
אורך מרבי: | 119.2 מ' |
רוחב: | 15.91 מ' |
שוקע: | 7.92 מ' |
מכונה: | Steam turbine, double reduction gear |
יצרן מכונה: | Sven. Trbfab. Akt. Ljungstrom, Finspang, Sweden |
מהירות: | 10 קשר |
בעלים: | קו שופטי ישראל |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 5/9/1954 |
נגרטה: | 1954 |
בראשית שנת 1952 הקים תד אריסון, לימים איל ספנות אמריקאי, יחד עם שני שותפים, בגץ וישראליתן, ובהון של משקיעים יהודים־אמריקאים, את חברת הספנות "קו שופטי ישראל". החברה רכשה ארבע אניות. על אחת מהן הונף דגל ישראל וניתן לה השם "בן נון".
כבר בהפלגתה הראשונה אירעו בה תקלות רבות והתיקונים עלו הון רב. המשקיעים האמריקאים משכו את ידיהם מהחברה, מכרו את האניות והחברה הפסיקה להתקיים.
"בן נון" נכנסה לתיקונים בנמל טרנטו באיטליה ושם ננטשה על ידי בעליה. בהתערבות ממשלת ישראל, נשלח אליה רב חובל אנריקו לוי, אשר הצליח למכרה לגריטה ובתמורה שנתקבלה כוסו חובותיה, כולל שכר הצוות.