דרומית
דרומית
מס. רישום: | א/ק 33 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריך רישום: | 26/1/1950 |
אות קריאה: | - |
שמות קודמים: | Kefalos, ex Larranga, ex Mallard,ex American Cardinal, ex Dicto |
שנת בנייה: | 1917 |
נבנתה על ידי: | Union Iron Works Co. - Alameda - California |
סוג:: | מטען כללי |
תפוסה ברוטו: | 3804 ט"ת |
תפוסה נטו: | 2375 ט"ת |
מעמס: | 6000 ט' |
אורך מרבי: | 108.05 מ' |
רוחב: | 14.7 מ' |
שוקע: | 8.30 מ' |
מכונה: |
Triple expansion eng., 3 cylinders. BHP - 2000 |
יצרן מכונה: |
Mc. Kie & Baxter Ltd. - Glasgow |
מהירות: | 8 קשר |
בעלים: | אניות וספינות / "צים", חברת השייט הישראלית בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 6/3/1962 |
נגרטה: | 1963 |
האנייה נרכשה בארה"ב על מנת לשמש "אניית רכש". שמה היה Kefalos uהניפה דגל פנמה, בפיקודו של רב חובל יהודי אמריקאי א. ס. אוקו (S. A. Oko). שאר אנשי הצוות היו ספרדים ובני עמים אחרים. ב־8 בספטמבר 1948 הגיעה לארץ ממקסיקו והביאה כמות גדולה של נשק ותחמושת ופרקה אותו בתל אביב.
"דרומית", (משום שבאה מדרום אמריקה), היה הכינוי האלחוטי שלה, אשר במשך הזמן הפך לשמה. בסוף שנת 1948, ערכה שתי הפלגות עם עולים מיוגוסלביה. בשנת 1949 הפליגה בהפלגה מסחרית לטוניס. הועברה לדגל ישראל בסוף ינואר 1950 ונשארה בבעלות רשמית של "אניות וספינות". במאי 1953 הועברה רשמית לחברת "צים" והמשיכה להפליג כאניית מטען כללי. בשנת 1955 נמכרה לחברת "סחר וספנות" בע"מ - חיפה, ושמה הוחלף ל־"דבורה". באוגוסט 1959 חזרה ל־"צים" בשותפות עם "שירותי ים" בע"מ. היא נמכרה ופורקה לגרוטאות במרץ 1963.