ירושלים (2)
ירושלים (2)
מס. רישום: |
א/ק 89 L. R. No.:5171804 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריך רישום: | 12/11/1957 |
אוצ קריאה: | 4XVI |
שנת בנייה: | 1957 |
נבנתה על ידי: | Deutsche Werft, Hamburg |
סוג: | נוסעים |
תפוסה ברוטו: | 9920 ט"ת |
תפוסה נטו: | 5181 ט"ת |
מעמס: | 2805 ט' |
אורך מרבי: | 149.0 מ' |
רוחב: | 19.7 מ' |
שוקע: | 8.42 מ' |
מכונה: | 4 Steam turbines, double reduction gear to 2 screw shafts. BHP 11260 |
יצרן מכונה: | Allgemeine Elec. Ges. (Aeg) - Berlin |
מהירות: | 19 קשר |
בעלים: | "צים", חברת השיט הישראלית בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 1968 |
טבעה: | 1979 |
אניית אחות של "תיאודור הרצל". האנייה נבנתה במסגרת הסכם השילומים. תפוסת נוסעים 560 איש, במחלקה אחידה או, לחילופין, בהתאם לעונה ואזור ההפלגה, שתי מחלקות. היו בה 57 תאים של מחלקה ראשונה ו-4 סוויטות מפוארות, 5 אולמות ציבוריים, בית כנסת, גן ילדים, קולנוע ובריכת שחיה. האולמות הציבוריים נקראו על שמות שערי ירושלים, שער ציון, שער יפו, שער הפרחים וכד'. כל התאים והאולמות היו ממוזגים. הייתה מצוידת במייצבים מכאניים חדישים. האנייה הפליגה לחילופין בסיורים בים התיכון ובעונת החורף בחצי כדור הארץ הצפוני, בסיורים בדרום אמריקה.
"ירושלים" הייתה האנייה הישראלית היחידה, אשר בשנת 1963 ביקרה בברית המועצות, כאשר על סיפונה תיירים מאנגליה וארה"ב. היא ביקרה בשלושה נמלים בים השחור: אודסה, יאלטה וסוצ'י (Odessa, Yalta, Sochi). ביקורה היה מאורע מרגש עבור יהודי ברה"מ. רבים הגיעו ממרחקים כדי להתבונן בה בסתר. (הביקור הבא של האנייה הישראלית בברה"מ היה של "תאודור הרצל" במאי 1967).
באוקטובר 1963 הוחכרה לחברת ספנות: Occidental Steamship Co & Peninsular, נשארה בדגל ישראל, הועברה לחוף המזרחי של ארה"ב, שמהשונה ל-"Miami" ובעברית "מי עמי" והועסקה בהפלגות סיורים בים הקריבי.
ב-23 במאי 1968 נמכרה לחברת ספנות: Miami Steamship Corporation, חברת בת שלSteamship Corporation. שמה שונה ל-"New Bahama Star" ודיגלה הוחלף לדגל ליברי. בשנת 1972 החליפה בעלים בפעם השלישית ונמכרה ל-Bahama Shipping Corporation ושמה שונה ל-"Bahama Star".בשנת 1975 שמה שונה בפעם האחרונה ל-"Bonaire Star". בשם זה, בעת גרירה לגריטה מניו אורלינס לטייוואן, טבעה דרומית-מערבית להוואי ב-3 באוקטובר 1979 ('N18° 30' ; W154° 20).