ישראל
ישראל
מס. רישום: |
א/ק 73 L. R. No.:5165207 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריך רישום: | 15/9/1955 |
אות קריאה | 4XWS |
שנת בנייה: | 1955 |
נבנתה על ידי: | Deutsche Werft - Hamburg |
סוג: | נוסעים / מטען |
תפוסה ברוטו: | 9831 ט"ת |
תפוסה נטו: | 5443 ט"ת |
מעמס: | 6858 ט' |
אורך מרבי: | 152.7 מ' |
רוחב: | 19.8 מ' |
שוקע: | 8.42 מ' |
מכונה: | 2 steam turbines double reduction gear to sc. shaft |
יצרן מכונה: | Aeg - Turbine H- 733- Berlin |
מהירות: | 18 קשר |
בעלים: | "צים", חברת השיט הישראלית בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 27/4/1966 |
נגרטה: | 1974/5 |
"ישראל" הייתה אניית הנוסעים הראשונה אשר נבנתה עבור "צים" במסגרת הסדר השילומים. אנייה אחות לא/ק "ציון". דגל ישראל הונף עליה ב־15 בספטמבר 1955.
הפלגת הניסיון של א/ק ישראל:
באנייה 313 מקומות לנוסעים בשתי מחלקות, 24 נוסעים במחלקה הראשונה והשאר במחלקת תיירים. האנייה הייתה מיועדת להפלגות עונתיות, בין חיפה וארה"ב. בנוסף לנוסעים, הייתה מסוגלת לטעון כ־4000 טון מטען. היו בה קרוב ל־540 מטרים מעוקבים של נפח קירור. האנייה הייתה מצוידת בכל הדרוש לרווחת הנוסעים. ברים, חדרי מרגוע, מספרה, גן ילדים, ברכת שחיה, חנויות ובית כנסת. הגעתה הראשונה לחיפה, באוקטובר 1955, היה למאורע רב רושם.
![]() |
|
לאחר 11 שנות שרות בדגל ישראל, ב־27 באפריל 1966, הוחלף דיגלה לדגל פורטוגל. היא נמכרה לחברה פורטוגזית, Empresa Insulana De Navigation, בבעלות איש ספנות יהודי, ושמה הוסב ל־"Angra Do Heroismo". היא הפליגה בין ליסבון ואיי מדירה ולעתים המשיכה עד אנגולה במערב אפריקה. פורקה לגרוטאות בשנת 1974/5.