עתיד (1)
עתיד (1)
מס. רישום: |
א/מ 3 L. R. No.:5303603 |
נמל הרישום: | חיפה |
---|---|
תאריך רישום: | 6/5/1935 |
אות קריאה: | VSQD |
שמות קודמים: | Lighter) Mabel Violet, ex Vossfelde) |
שנת בנייה: | 1921 |
נבנתה על ידי: | Vereinigte Elbe Und Norderwerft - Hamburg |
סוג: | מטען כללי |
תפוסה ברוטו: | 509 ט"ת |
תפוסה נטו: | 305 ט"ת |
מעמס: | 750 ט' |
אורך מרבי: | 50.44 מ' |
רוחב: | 8.05 מ' |
שוקע: | 3.18 מ' |
מכונה: | Oil eng.,1 stroke, single action, 12 cylinders. 141 NHP |
יצרן מכונה: | Fr. Krupp Germania Werft. A. G. Kiel |
מהירות: | 10קשר |
בעלים: | חברת ספנות "עתיד" |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 11/3/1951 |
נגרטה: | 1972/3 |
נבנתה כדוברה ממונעת לשייט נהרות. בשנת 1934 הוכשרה להפלגות בים. באותה שנה הגיעה לארץ, בשמה הקודם, מניפה את דגל צלב הקרס, ובפיקודו של רב חובל יהודי מגרמניה, מרטין קופל. בשנת 1935 הועברה למרשם א"י ושמה הוחלף ל"עתיד". עד מלחמת העולם השנייה עסקה בסחר בין קונסטנצה והנמלים במזרח הים התיכון. בנוסף לשימושה המסחרי,שימשה להברחת יהודים לארץ ישראל ובהכשרת ימאים יהודים. בתחילת מלחמת העולם השנייה גויסה על ידי הצי הבריטי כאניית אספקה. היא נצבעה בצבע הסוואה אפור והניפה דגל של הצי בריטי ("Blue Ensign"), אשר יועד לאניות העזר של הצי. הודות לשוקע הרדוד שלה שימשה כאנייה לאספקת תחמושת לצבאו של מונטגומרי, אשר לחם נגד הקורפוס האפריקאי של רומל בצפון אפריקה.כל הצוות הורכב מיהודים עולים מגרמניה והם נחשבו למגויסי מלחמת העולם השנייה. פיקד עליה, בתקופה זו, רב חובל אברמסקי, אשר על תרומתו למאמץ המלחמתי זכה לציון לשבח מהצי הבריטי. דגם האנייה ותעודת ההוקרה מוצגים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה.
בשנת 1951 נמכרה לחברה האיטלקית Veneta Eserzizi Maritimi Armamenti ונקראה RESI, נמל הרישום - ונציה. בשנת 1958 הוחלפו העליה והיא עברה לשירות חברת Ferdinando Tessarin, עדיין בונציה, ונקראה "S. Ambrogio", עד שפורקה לגרוטאות. לקראת סוף חייה זכתה למספר זיהוי במרשם האניות של לויד.