קדימה
קדימה
מס. רישום: | א/מ 24 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריךרישום: | 11/10/1948 |
אות קריאה: | - |
שמות קודמים: | Raffaelucia ex Excelsior, ex Peloro |
שנת בנייה: | 1921 |
נבנתה על ידי: | Cantieri Navali Peloritano - Messina |
סוג: | מטען כללי |
תפוסה ברוטו: | 351 ט"ת |
תפוסה נטו: | - |
מעמס: | - |
אורך מרבי: | 41 מ' |
רוחב: | 8.8 מ' |
שוקע: | 3.5 מ' |
מכונה: | דיזל 240 כ"ס |
יצרן מכונה: | Deutsche Motoren Werke |
מהירות: | 6.5 קשר |
בעלים: | "אניות וספינות" |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 15/5/1951 |
נגרטה: | 1951 |
ספינת מפרש דו תורנית בנויה עץ עם מנוע עזר.
בקיץ 1947, עמדה לבקר בארץ ועדת החקירה מטעם האו"ם לבדיקת פתרון אפשרי לבעיית ארץ ישראל. בגלל לחצים פוליטיים הייתה זו תקופת רגיעה יחסית בפעילות המוסד באיטליה וצרפת. לקראת ביקור הועדה, מנהיגי הישוב היו מעוניינים בדרמה הקשורה בהגעת אנייה בלתי לגלית לארץ. אנשי המוסד באיטליה בהנהלתה של עדה סרני, עשו מאמצים קדחתניים למצוא אנייה מתאימה שתוכל להגיע בזמן לארץ. באותה עת עגנה הספינה בנאפולי כשהיא מושבתת על ידי הצוות אשר לא קיבל את משכורתו מבעליה. היא נרכשה בחיפזון ולאחר ששוחררה על ידי הצוות השובת, צוידה והוכנה להפלגה במספנה בפורטו ונרה ליד נמל לה ספציה. בלילה של ה־5 בנובמבר עלו עליה כ־800 מעפילים. מפקד הספינה מטעם המוסד לעלייה היה זאב פז, איש פלי"ם. היא יצאה לדרכה עוד באותו לילה, בפיקודו של רב חובל ושמונה אנשי צוות איטלקים וכעבור עשרה ימים, ב־15 בנובמבר 1947 נתפסה על ידי הבריטים בקרבת בירות. למחרת הובאה לחיפה והמעפילים גורשו לקפריסין. למרות כל המאמצים היא איחרה את ביקור הועדה בארץ.
עם סיום המנדט הבריטי צורפה לצי הסוחר העברי, אך בשנת 1950 עלתה על שרטון. בשנת 1951 רישומה בוטל.