עלי גל
עלי גל
מס. רישום: |
א/מ 151 L. R. No.:5410092 |
נמל רישום: | חיפה |
---|---|
תאריךרישום: | 3/6/1963 |
אות קריאה: | - |
שמות קודמים: | Westfoil |
שנת בנייה: | 1962 |
נבנתה על ידי: | Westermoen Hydrofoil A/S - Mandal |
סוג: | סנפירית נוסעים |
תפוסה ברוטו: | 131ט"ת |
תפוסה נטו: | 75.6 ט"ת |
מעמס: | 14ט' |
אורך מרבי: | 28.22מ' |
רוחב: | 10.65מ' |
שוקע: | 1.8מ' |
מכונה: | Two vee, 4 strokes, single action, 24 cylinders, 2700 BHP/1986Kw |
יצרן מכונה: | A. G. Stuttgard Deimier - Benz |
מהירות: | 33קשר |
בעלים: | "ויקינג" - נורווגיה־ישראל, חברת ספנות בע"מ |
נמחקה מהרישום הישראלי: | 20/5/1965 |
נגרטה: | 1997/8 |
בשנת 1963 הוקמה בישראל, בשיתוף חברה נורווגית, חברת "פוסידון", מתוך מטרה לקיים שירות מעבורת עממי בין חיפה לקפריסין. כמו כן, חברת בת של פוסידון, "צומת", הקימה מחנה נופש בחופו הצפוני של קפריסין, ליד העיר קיריניה. הטיול, שמחירו היה עממי - 170 דולר, כלל הפלגה הלוך ושוב ושבוע נופש באי. ביוני 1963 הופעל שירות סנפירית "עלי גל", ההפלגה בין חיפה לפמגוסטה ארכה ארבע שעות. תנאי הים התיכון לא התאימו לשירות זה והסנפירית לקתה בתקלות רבות. נוסף על כך, פרצה בקפריסין מלחמת אזרחים, והיא שמה קץ לשירות זה. הסנפירית הוחכרה לחברה שוודית והפליגה בהצלחה בין מאלמו לקופנהגן, בדגל ישראל אך בצוות זר. במאי 1965 נמכרה לחברה נורווגית והושב לה שמה הקודם. בשנת 1967 שונה שמה ל־Flipper ובשנת 1969 ל־Alicapri. ב־1977 נקראה Freccia Di Lipari והונף עליה דגל איטלקי. היא הפליגה במצרי מסינה, בין סיציליה לאיטליה, עד שנגרטה.