Mineral Dampier

Mineral Dampier

מס. רישום:

L. R. No.: 8401078

נמל רישום:Hong Kong
תאריךרישום: 1986
אות קריאה:VRKT
שנת בנייה: 1986
נבנתה על ידי:Hyundai Shipbuilding & Heavy Industries - Ulsan , S. Korea
סוג: צובר
תפוסה ברוטו:87709ט"ת
תפוסה נטו: 56353 ט"ת
מעמס:170698 ט'
אורך מרבי: 290.00מ'
רוחב:45.06מ'
שוקע: 17.55מ'
מכונה:B&W, 2 Strokes, Single action, 6 cylinders, 16555 Bhp./1277 kw
יצרן מכונה: Hyundai Shipbuilding & heavy Industries - Ulsan , S. Korea
מהירות:13 קשר
בעלים: Dampier Shipping Ltd. - Anglo Eastern Ship Management Ltd
טבעה:22/6/1995

 

אניית צובר, בדגל הונג קונג בריטי, בבעלות בלגית וחכורה באמצעות חברות ביניים לחברה הרשומה בישראל, בפיקוד ישראלי ומצוותת בחלקה בצוות ישראלי.

בתאריך 22 ביוני 1995 התנגשה בה אנייה קוריאנית בים סין וגרמה לטביעתה על כל צוותה. האנייה הייתה בדרכה מפונטו דה מדירה (Punto De Medera), בברזיל, שם טענה מטען מלא של עפרות ברזל, לנמל  פוהנג (Pohang), בקוריאה. האנייה הייתה בפיקודו של רב חובל ישראלי, פיליפ עירון, ושירתו בה עוד שמונה ישראלים ו־21 אנשי צוות פיליפינים. ב־22 ליוני 1995 בהיותה במרחק של 370 מיל מיעדה, בראות גרועה, התנגשה בה אניית צובר קוריאנית, "היונדאי מדרס" (Hunday Madras), בעלת מאפיינים דומים. מינרל דמפייר טבעה במהירות על כל צוותה באתר:N30° 32'; E26° 23. האנייה הקוריאנית ניזוקה קשה.

האנייה הפוגעת דווחה על האירוע כ־3.5 שעות לאחר ההתנגשות. בחיפושים אחרי הניצולים השתתפו 4 כלי שייט, מספר מטוסים ומסוקים יפניים ושתי אניות ישראליות של חברת "צים",  "צים  אילת" ו־"צים איטליה" אשר נמצאו באותה העת באזור. נמצאו גופות של שני אנשי צוות ישראלים, של קצין הרדיו - אורי ברגר ושל רב המלחים - משה קול.

ממשלת ישראל עשתה מאמצים גדולים כדי למשות את גופות הנספים. נשכרו שתי חברות אשר מתמחות בעבודות תת ימיות. 16 צוללנים, ספינת צוללנים אחת וספינת איתור אחת עסקו בעבודה במשך כ־50 יום. האנייה אותרה במהירות, ב־6 ביולי 1995, בעומק של כ־80 מטר, כשהיא שבורה במחצית אורכה והחלק הקדמי מונח בזווית של 90 מעלות לחלקה האחורי. שעון האנייה אשר נמשה הראה את השעה 03:30:47. בוצעו כ־40 צלילות בתנאי מזג אויר וצלילה קשים ביותר. נמשו 6 גופות, שתיים מהן של הישראלים, רב החובל פיליפ עירון ושל קצין מכונה ראשי שאול בן־טוב.

ספינת צלילה נוספת, הפעם בעזרת פעמון צלילה, הועסקה במשך שישה ימים נוספים ומשתה 3 גופות, אחת מהן של הטבח הישראלי - עמרם אטיאס. כמו כן נמצאו גופותיהם של קצין חשמל קופליאנוב ליאוניד ומלצר חזן יהודה. גופותיהן של המלח הכשיר חרוש יצחק ושל מכונן דינר דוד לא נמצאו. החיפושים נפסקו ב־1 בנובמבר 1995, לאחר שלכל הדעות אפסה כל תקווה למצוא גופות נספים נוספות.

צור קשר

הודעתך נשלחה בהצלחה